PETI FESTIVALSKI DAN
Predstavom Opere i teatra “Madlenijanum” ,,Feliks I Doris”, večeras je u zaječarskom pozorištu završen 5. Festival malih pozorišnih formi. Ova duodrama po tekstu američkog pisca Bila Menhofa, u režiji Olje Đorđević, u izvođenju Vanje Milačić i Vladimira Grbića, odlično je prihvaćena od zaječarske publike koja je glumce nagradila gromkim i dugotrajnim aplauzom.
,,Feliks i Doris” je ljubavna priča o dvoje ljudi sa margine koji kroz komad pronađu ne samo ljubav jedno prema drugom, već I sopstvene identitete. U izjavi za pozorišni FB glumica Vanja Milačić ističe da je posle dugo vremena ovo njena prva komedija, što je samim tim velika radost.
“Tekst nudi mnogo mogućnosti, zanimljivo mi je što sam radila prvi put sa mnogim ljudima. Sa Oljom Đorđević sam radila prvi put, sa Vladom Grbićem takođe. Uglavnom sam igrala u ansambl predstavama, tako da mi se u ovoj duo drami sve divno poklopilo. Jednu dobru predstavu smo napravili relativno brzo i relativno lako, sa puno smeha, sa puno kreacija i sa puno nedkih nepredviđenih događaja koji su zatim postali deo predstave. Doris mnogo volim i mislim da je to žena koja nam je svima bliska, bez obzira na to čime se bavi. Ona jeste prostitutka i na taj način je Bil Menhof prikazao tu marginu tadašnje Amerike, ali bez obzira na to čime se bavi mislim da je to jedna narodska žena koja je vrlo jednostavna, koja sve shvata bukvalno. Ekspresivno pokazuje svoja osećanja i vrlo je blizu istine, što se na kraju predstave pokaže kao najveća dragocenost.”
Vladimir Grbić ističe da je “Feliks I Doris” priča o dvoje ljjudi koji se potpuno razlikuju.
,,Na jednoj strani je uštogljeni pisac, odnosno čovek koji želi da bude pisac i živi u toj vrsti zablude. Sa druge strane je žena slobodnijih shvatanja koja veruje da je glumica i model, a u stvari je nešto sasvim drugo. Dakle imate ljude koji lažu sami sebe i njih spajaju određene životne okolnosti. U prvih 15 minuta se desi žestok sukob, a posle toga nešto mnogo dublje i oni shvate da imaju mnogo toga zajediničkog i samim tim se njihova ljubavna priča razvija. Tokom predstave publika vidi sve one probleme koje dvoje ljudi može da ima u određenoj vezi. To je šta muškarac očekuje od žene, a šta žena od muškarca, pitanje ljubomore, nerazumevanja, da bi na kraju došli do zajediničkog zaključka, da je najbitnija iskrenost. Čini mi se da njihova priča počinje na samom kraju naše predstave”, kaže Grbić.
Nagrade žirija i publike 5. Festivala malih pozorišnih formi biće saopštene i uručene dobitnicima na završetku 31. Festivala “Dani Zorana Radmilovića”, 24. oktobra.
Pri kraju takmičarskog programa 5. Festivala malih pozorišnih formi,u zaječarskom pozorištu danas je odigrana monodrama “Prodavnica budućnosti” „JU Кulturno sportskog centra Bugojno“, Bosna i Hercegovina, autora i reditelja Vahida Durakovića u izvođenju Sanela Ugarka, koji je imao zahtevan zadatak da oživi ovu naizgled jednostavnu ali u suštini tešku priču. Po reakciji publike može se reći da je bio više nego uspešan i to je ono što glumcu jeste satisfakcija za uloženi trud:
“Moj lik je tvrdoglav, inatan i to ga mnogo košta.Tako sam ga doživeo i tako sam pokušao da ga predstavim. Kad igram ovu predstravu različite su emocije kod publike. Nekom su pojedine situacije smešne, a nekome se zbog njih plače. Reakcija je individualna ali važno je da postoji i to je ono što digne svakog glumca”, izjavio je Sanel Ugarak za pozorišni FB posle predstave, čija se priča vrti oko šporeta koji je obećan u zamenu za glasove na izborima.
Autor i reditelj Vahid Duraković kaže da je inspiracija za ovu priču zapravo to što je kultura naroda na prostoru Bosne i Hercegovine, Srbije, Hrvatske, po pitanju izbora i demokratije, na jako niskom nivou. U tom procesu se ljudi često ponižavaju i dovode na krajnje granice egzistencije jer se uslovljavaju od političkih struktura da narušavaju svoje dostojanstvo i čast da bi preživeli :
„Tema je toliko teška ali i bliska ljudima da se nama na većini predstava dešava da ljudi i zaplaču a isto tako postoji i određena doza smeha. Mi smo pravili političku satiru ali pošto ljudi na ovim prostorima, u ovom regionu, proživljavaju nešto slično, emocije se jednostavno probude.“
„Prodavnica budućnosti“ je dobitnik nagrade „inBox“ za najbolji tekst za monodramu na Prvom regionalnom festivalu monodrame „inBox“.
Festival malih pozorišnih formi završava se večeras u 20.00h predstavom ,,Feliks i Doris” Opere i teatra Madlenijanum iz Zemuna. Po tekstu Bila Menhofa, prevod i režiju potpisuje Olja Đorđević, a igraju Vanja Milačić i Vladimir Grbić.
ČETVRTI FESTIVALSKI DAN
Na sceni zaječarskog pozorišta večeras je nastavljen takmičarski program 5 festivala malih pozorišnih formi. Izvedena je predstava JU Centra kulture i mladih Općine Sarajevo i Sarajevskog Udruženja dramskih umetnika ” Altteatar” Bosne i Hercegovine, “Prah”, po tekstu Đerđa Špira u režiji Miralema Zupčevića.igraju : Gordana Boban i Mirsad Tuka.
Probirljiva zaječarska publika je odlično prihvatila ovu duodramu i glumce nagradila gromkim, dugotrajnim aplauzom.
U izjavi za pozorišni FB, glumica Gordana Boban je naglasila:
“ Iako igram po treći put na ovoj sceni, trema sve jedno postoji, ali se nadam da publika to nije osetila. Ovo je divna predstava koja nosi snažnu poruku i mislim da ljudi koji su je odgledali mogu sebe pronaći u njoj. Ono što je nama važno jeste poruka da su nam materijalne stvari potrebne da bismo preživeli ali da to nije ono što nam treba biti najvažnije. Na žalost živimo u vremenu u kome je važno biti bogat, da su to neki ultimativni zahtevi za neki dobar i sretan život što zapravo nje tako i poruka jeste da čovek mora naći sreću u sebi i oko sebe i biti zadovoljan i sretan sa malim stvarima i mora imati ljubav, prvo za sebe, ali i da je nesebično podeli sa drugima.”
Takmičarski program 5. Festivala malih pozorišnih formi biće nastavljen u subotu 15. oktobra duplim programom. Od 12h u sali pozorišta biće izvedena predstava “Prodavnica budućnosti” JU Kulturno sportskog centra Bugojno Bosne i Hercegovine, po tekstu i režiji Vahida Duraković, igra: Sanel Ugarak. Od 20h na repertoaru je predstava “Feliks i Doris” Opere i teatra Madlenijanum iz Zemuna. Po tekstu Bila Menhofa, prevod i režiju potpisuje Olja Đorđević, a igraju Vanja Milačić i Vladimir Grbić.
TREĆI FESTIVALSKI DAN
Publika 5. Festivala malih pozorišnih formi večeras je u zaječarskom teatru bila na nogama i dugim, gromoglasnim aplauzom nagradila fantastičnu Mirjanu Кaranović za ulogu Petrije u monodrami Teatra na brdu iz Beograda “Petrijin venac” koju je po tekstu Dragoslava Mihajlovića režirala Jana Maričić . Ova monodrama, baš kao i život, izaziva i smeh i plač.To je priča o borkinji koja se ne predaje, o krhkoj ženi koja ne odustaje od života već ga prihvata u svoj njegovoj gorčini i sposobna je da se raduje malim stvarima i magičnim trenucima uprkos teškom životu jedne žene u unutrašnjosti. “Uvek imam isti osećaj divljenja i neke tuge prema toj ženi kada igram. Prema svim ženama čiji delovi priča su sadržani u priči ove žene. Naravno, mnogo toga se promenilo u našim životima od vremena kad je Petrija živela ali se ljudi veoma sporo menjaju iznutra. Kad razmišljam šta je rečeno u tom tekstu, često dobijem potvrdu u životu da se slažem sa tim da je život patnja i da ti neki put dođe da ga prekineš ali onda ,znate, ona kaže “pomilujete psa koji umire i njemu je lepo” . Nekako kad hoćeš da se oslobodiš patnje onda se oslobodiš svega. Svaki čovek tu patnju i muku nosi u sebi . To je znak života jer kad postanemo ravnodušni i kad nas ništa više ne boli i kada nas ništa više ne muči, u smislu da nešto hoćemo i da negde idemo onda to znači da smo negde iznutra mrtvi. Ova žena je živa do kraja I to je ono što mene fascinira”, rekla je po završetku predstave naša proslavljena glumica Mirjana Karanović. Predstavi je predhodila promocija knjige posvećene piscu “Petrijinog venca” pod nazivom “Politička drama i pozorište u dramama Dragoslava Mihajlovića”autorke dr Jelene Perić. Ona je podsetila da je pored njegove najpoznatije drame “Kad su cvetale tikve” Mihajlović napisao i drame “Protuve piju čaj” i “Skupljač” koja je jedini put izvedena u zaječarskom pozorištu. Pisati o Drgoslavu kao o dramskom piscu je jako interesantno pogotovo zato što su mnoge njegove pripovetke i romani dramatizovani. Takav je slučaj i sa romanom “Petrijin venac” po kome je snimljen film, a već dugo se igra i predstava u Beogradu, a sada i monodrama u kojoj, kao i u filmu Petriju igra Mirjana Karanović. Moderator promocije bila je Snežana Udicki, rediteljka , direktorka pozorišta “Sterija” iz Vršca i član stručnog žirija Festivala malih pozorišnih formi. Takmičarski program 5. Festivala malih pozorišnih formi nastavlja se u petak od 20 sati , kada je na programu predstava PRAH, rađena u produkciji JU Centra kulture i mladih Općine Sarajevo i Sarajevskog udruženja dramskih umetnika “Altteatar”, Bosna i Hercegovina. Tekst: Đerđa Špira. režija: Miralem Zupčević. Igraju: Gordana Boban i Mirsad Tuka.
DRUGI FESTIVALSKI DAN
Takmičarski program 5. Festivala malih pozorišnih formi nastavljen je večeras predstavom Dramskog teatra iz Skoplja, Severna Makedonija, „Karmen“, Migela Delibesa, u režiji Dejana Projkovskog, u izvođenju Biljane Dragičević Projkovski.
Ova monodrama je proizašla iz romana španskog pisca Migela Delibesa, koji je roman pod nazivom „Pet sati sa Marijom“ napisao šezdesetih godina prošlog veka. Priča je naizgled jednostavna. Posle smrti muža, dan pre pogreba, ona mu govori sve ono što nije smela ili umela dok je bio živ, ističe Biljana Dragičević Projkovski u izjavi za pozorišni FB.
„Mi smo rešili da se monodrama zove „Karmen“ po glavnom liku iz romana i da to sažeto spakujemo u jednu monodramu. Tekst je aktuelan i danas kao i tada, a interesantno je da je Migel roman pisao iz ženskog ugla, jer se bojao da će mu zabraniti roman, ukoliko bude u muškom rodu. U predstavi je prisutna ljubav prema deci, mržnja prema sredstvima javnog informisanja, ali i malograđanština“, napominje glumica.
U kontekstu predstave, a razmišljajući o smislu postojanja naše civilizacije,posebno u vremenima pandemije, jer se dogodilo da je svet ostao bez predstava,izložbi, projekcija, koncerata, redatelj Dejan Projkovski zaključio je da je „umetnost duhovni smisao postojanja bilo koje civilizacije. Zato je pozorište važan segment u Nojevom kovčegu čovečanstva, jer je vekovima stvaralo i čuvalo
sve ono što predstavlja smisao i vrednost postojanja naše civilizacije. I zbog svega toga jako je važno da se u pozorištima uvek podiže zavesa“, kao dodatni motiv za postavljanje predstave „Кarmen“.
Festival malih pozorišnih formi nastavlja se sutra uveče od 20.00h predstavom „Petrijin venac“ Dragoslava Mihailovića u režiji Jane Maričić, u izvođenju Mirjane Karanović. Pola sata ranije, u holu Pozorišta biće priređena promocija knjige „Politička drama i pozorište u delima Dragoslava Mihailovića“ autora dr Jelene Perić. Festival traje do subote 15. oktobra, do kada će se nagrađivane predstave iz Srbije, Bosne i Hercegovine i Severne Makedonije boriti za naklonost žirija i publike.
U okviru pratećeg programa Petog Festivala malih pozorišnih formi večeras je u „Džez kafeu 019“ u neposrednoj blizini teatra izvedena predstava Teatra „Fort Forno“, Bale i „Reflektor Teatra“ iz Novog Sada „Žena iz Porto Pima“ italijanskog pisca Antonija Tabukija u režiji Miloša Latinovića i izvođenju Jugoslava Кrajnova, koji je autentičnom i uverljivom interpretacijom osvojio i prostor i publiku.
Prema rečima reditelja to je ljubavna priča kakvu danas baš i ne srećemo.
„Mi smo želeli da iskoristimo taj značajan, dobar, lep, emotivan književni materijal da od toga napravimo predstavu.Mislim da je to možda malo retrogradno u smislu onoga što je danas aktuelno u pozorištu. Jedan narativ, jedna životna priča jednog fado pevača koji je bio zaljubljen a ta ljubav na kraju nije bila ostvarena. Mislim da Jugoslav kao vrhunski glumac interpretira tu priču na najbolji mogući način. Predstava je nastala sa željom da pronađe svoje mesto u bilo kom prostoru. Moje dugogodišnje,stidljivo u određenom smislu, bavljenje ambijentalnim pozorištem je uvek bilo usmereno ka pozorištu koje osvaja prostor a ne ka pozorištu koje prilagođava prostor sebi. Iako prostor ,sa jedne strane nije bitan ,već ono što saopštavamo, sa druge strane prostor je veoma bitan jer želimo da postignemo određenu autentičnost da bismo priču ispričali kako valja i da bi ljudi tu priču saslušali i iprihvatili kao svoju“,rekao je reditelj Miloš Latinović
PRVI FESTIVALSKI DAN
Zaječarska publika Nenada Jezdića nagradila ovacijama!
U prepunoj sali pozorišta “Zoran Radmilović” u Zaječaru, sinoć je počeo 5. Festival malih pozorišnih formi, na kome će do 15. oktobra biti izvedeno sedam vrhunskih monodrama i duodrama iz Srbije, Severne Makedonije i Bosne i Hercegovine.
Na svečanosti otvaranja festivala direktor zaječarskog teatra Vladimir Đuričić je istakao da večeras počinje pozorišni praznik koji će ovoga puta, uprkos svemu, trajati 14 dana. Uprkos svemu, jer to je nezvanična deviza festivala. Tako se zove film o 75 godina pozorišta, koji će biti prikazan 16-og oktobra, a tako se zove i monografija pozorišta koja će biti predstavljena poslednjeg dana festivala „Dani Zorana Radmilovića“. Ove godine na festivalu će biti predstave za sve ukuse: komedije, drame, antička drama, predstave rađene po tekstovima klasika ali i savremenih pisaca. Biće i mnogo pratećih programa.
Festival je otvorio gradonačelnik Zaječara Boško Ničić i tom prilikom naglasio da naš grad ima čime da se ponosi kada je kultura u pitanju tokom cele godine, ali da je jako važno da Festival malih pozorišnih formi, kao i festival posvećen glumčini Zoranu Radmiloviću, našem Zaječarcu, traju i budu sve bolji, iz godine u godinu.
„Ovaj festival bi slobodno mogao da se nazove, u duhu ovog vremena, “Otvoreni Balkan” i nadam se da ćemo u bliskoj budućnosti to moći na još kvalitetniji način da ostvarimo. Na primer, pronalaženjem formi poput mjuzikla, koje će publika razumeti, uprkos jezičkim razlikama.”
Gradonačelnik Ničić je podsetio da je uz pomoć ministarstva kulture najpre opredeljeno 5 miliona za delimično renoviranje pozorišta, a zatim saopštio radosnu vest da je ovih dana iz ministarstva za ovu namenu predviđeno još 17 ipo miliona dinara, što znači da će renoviranje zaječarskog teatra biti završeno do kraja januara i da više neće biti problema ni sa tehnikom niti sa protivpožarnom zaštitom.
Nakon svečanog otvaranja festivala, odigrana je monodrama Zvezdara teatra iz Beograda, “Knjiga o Milutinu-prvi deo” Danka Popovića u režiji Egona Savina i maestralnom izvođenju Nenada Jezdića. Iako je predstava trajala dva sata, Jezdić je svojim glumačkim umećem uspevao da održi pažnju publike, koja ga je nagradila dugotrajnim ovacijama.
Na pitanje novinara koliko je teško da sam iznese dva sata na sceni igrajući Milutina, Nenad Jezdić je izjavio: ” Meni energije kao i empatije za ovaj posao i za ulogu Milutina, nikada nije manjkalo. Za to što pričam i o čemu pripovedam kao Milutin i u njegovo ime. Sada sa ovim emocionalnim iskustvom koje ostvarujem sa publikom igrajući ovu monodramu, skoro da sam siguran da je najvažnije u ovom poslu osećati onaj unutrašnji proces njegovog žitija i njegove javne ispovesti, njegove dileme, a Milutin na kome smo stasavali i koji nas je definisao sve to i jeste.
Milutin je neznani junak, paradigma istinskog patriotizma, istinske hrabrosti, istinskog junaštva. Svi ti ljudi znani i neznani, pa i sam Milutin su meni kroz ovaj tekst usadili jedan priziv, priziv da se to čuje i izgovori.”
Glavni junak ovog pozorišnog komada je običan seljak iz Šumadije, koji ne može da zažmuri na stradanje svog naroda. Njegov moral i junaštvo mu omogućavaju da sam sebi postavi pitanja kojih se ranije bojao da postavi. Sada, u ovoj monodrami postepeno navodi i gledaoce da razmisle o razlozima zbog kojih se vredi boriti za svoju zemlju i sve što joj je od Boga dato.
Kako i sam reditelj Egon Savin ističe, dužnost pozorišta jeste da se oduži velikim delima srpske književnosti, a adaptacija priče ‘Knjiga o Milutinu’ je pun pogodak u nestabilnim vremenima. Rat nikome ništa nije dobro doneo, a Milutin Ostojić svoj antiratni stav jasno izražava kroz osećanja, iskustva i dela kojim se njegovi potomci mogu ponositi. Istoimena knjiga je objavljena 1985. godine i ubrzo je postala najčitanija knjiga u Srbiji.
Festival malih pozorišnih formi, peti po redu, nastavlja se sutra u 20.00h predstavom КARMEN, Dramskog teatra iz Skoplja, u režiji Dejana Projkovskog i izvođenju Biljane Dragičević Projkovski. U okviru pratećeg programa Festivala, publika će u 21,30h u Jazz cafeu 019, biti u prilici da pogleda predstavu ŽENA IZ PORTO PIMA „Fort Forno“ teatra, Bale i Reflektor Teatra iz Novog Sada, po konceptu i u režiji Miloša Latinovića, u izuvođenju Jugoslava Krajnova.
10.10.2022.
U zaječarskom teatru danas je održana pres-konferencija povodom dva predstojeća festivala: 5. Festivala malih pozorišnih formi i 31. Festivala „Dani Zorana Radmilovića“. Ove godine će pozorišne svečanosti u Zaječaru trajati 14 dana. Naime, Festival malih pozorišnih formi biće organizovan od 11. do 15. oktobra, a „Zoranovi dani“, od 17. do 24. oktobra, uz predfestivalski program koji će biti priređen 16. oktobra. U pozorištu očekuju da će pozorišna sala biti ispunjena do poslednjeg mesta.
Vladimir Đuričić , direktor Ustanove Narodno pozorište Timočke Krajine-Centar za kulturu “Zoran Radmilović” podsetio da je Festival malih pozorišnih formi nastao 2018. godine kao “Festival u festivalu”, a predstave su izvođene u Centru za kulturu u Kotlujevcu. Medjutim, nakon pojave Kovida 19, došlo je do promene plana, jer su prostorije bile privremeno oduzete zbog vakcinacije, pa je Festival malih pozorišnih formi organizovan kao poseban Festival i uvod u “Dane Zorana Radmilovica”. I ove godine nastavlja se sa takvom praksom. Tokom festivala biće izvedeno ukupno 7 predstava od kojih 6 u takmičarskom programu, a jedna u pratećem programu
Festival malih pozorisnih formi otvoriće hit predstava “Knjiga o Milutinu” koju igra fantasticni Nenad Jezdic, Narednih večeri biće izvedene predstave: „Кarmen“ Dramskog teatra iz Skoplja,Severna Makedonija, u izvođenju Biljane Dragičević Projkovski, „Petrijin venac“ Teatra na brdu iz beograda, u izvođenju Mirjane Кaranović, zatim duo drama „Prah“, rađena u koprodukciji JU Centra kulture i mladih Općine Sarajevo i Sarajevskog Udruženja dramskih umetnika “Altteatar”, Bosna i Hercegovina, u kojoj igraju Gordana Boban i Mirsad Tuka. Poslednjeg dana Festivala malih pozorišnih formi biće odigrane dve predstave: „Prodavnica budućnosti“, JU Кulturno – sportskog centra Bugojno, Bosna i Hercegovina, u izvođenju Sanela Ugaraka i „Feliks i Doris“ Teatra Madlenijanm iz Beograda, u kojoj igraju Vanja Milačić i Vladimir Grbić.
U pratećem program festival, predstava Teatra „Fort forno ”, Bale i Reflektor teatra iz Novog sada „Žena iz Porto Pina“, prvi put u nasem gradu biće odigrana u prostorijama Jazz Caffe-a u sredu 12. oktobra.
“To je novina za nas i zelimo da vidimo kako će to nasa publika prihvatiti, s obzirom da je to česta pojava u nekim drugim gradovima kada su u pitanju slični festivali.”
U žiriju petog Festivala malih pozorišnih formi su: Spasoje Ž. Milovanović, direktor Narodnog pozorista iz Nisa, Snezana Udicki direktorka Narodnog pozorišta u Vršcu i Branislav Nedić, direktor Narodnog pozorista u Kruševcu.
Kada je reč o 31. Festivalu “Dani Zorana Radmillovića” i ove godine smo se potrudili da dovedemo najbolje predstave iz susednih država, pa tako dolaze predstave iz: Severne Makedonije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Republike Srpske, Mađarske, naravno i iz Srbije. “Zoranovi dani” neće biti festival komedije. Tokom pratećeg programa, pa i samog festivala publika će pored komedije, moći da gleda i mjuzikle, anticke drame i predstave koje nas suočavaju sa bolnom prošlošću i za koje smatramo da treba da budu na jednom ovakvom festivalu.
Festival će 17. oktobra otvoriti predstava nastala u koprodukciji SNP iz Novog Sada, GDP „Gavela“ Zagreb, NP Sarajevo i ITF MESS Sarajevo, „Što na podu spavaš“ po tekstu Darka Cvijetića, u režiji Кokana Mladenovića, a već naredne večeri na repertoaru je „Tramvaj zvani želja“ po tekstu Tenesi Vilijamsa, u režiji Lenke Udovički, u koprodukciji BDP-a, BELEF-a i Teatra Ulises iz Zagreba . Tokom 31.“ Dana Zorana Radmilovića“ biće izvedena i predstava „Sportsko srce“ Zvezdara teatra koju je po tekstu Đorđa Milosavljevića režirao Milan Кaradžić.
„Uspavanka za Aleksiju Rajčić“ u režiji Juga Radivojevića, predstavu rađenu u koprodukciji NP Beograd, Sterijinog pozorja iz Novog Sada i Fondacije „Novi Sad-evropska prestonica kulture“ publika može pogledati 20. oktobra, dok će se naredne večeri Narodno pozorište Republike Srpske iz Banjaluke predstaviti predstavom „Sumnjivo lice“ Branislava Nušića u režiji Ivana Plazibeta. Mjuzikl Narodnog pozorišta Niš „Neki to vole vruće“ u režiji Aleksandra Marinkovića na programu je 22. oktobra, dok je predstava Ateljea 212 „Pristanak“ Nine Rajn u režiji Nebojše Bradića na repertoaru Festivala 23. oktobra.
Nepisano pravilo je da se zaječarsko pozorište predstavi sa festivalskom premijerom, tako da će ove godine naša predstava „Elektra“ biti odigrana u čast nagrađenih i zatvoriti Festival.
U okviru predfestivalske večeri, 16. oktobra, na dan kada je 1946. godine doneta odluka da se osnuje profesionalno zaječarsko pozorište, u 18.00h biće promovisan poslednji broj časopisa „Razvitak“ u izdanju naše ustanove, posvećen u celini preminulom osnivaču ovog časopisa, koji ga je uređivao 45 godina, pesniku Tomislavu Mijoviću, a koga je Branko Miljković nazvao princem srpske poezije. Od 19.00h biće prikazan film o našem teatru „Pozorište uprkos svemu- 75 godina zaječarskog teatra”, autorke Vanje Čolić, urednice dopisništva RTS-a u Zaječaru. Premijera televizijske verzije filma biće emitovana 13. oktobra u serijalu „Trag“ RTS-a. Iste večeri Pozorište iz Nikšića, Crna Gora, izvešće komediju „Boing, boing“.
Ono što nas posebno raduje je i da ćemo poslednje festivalske večeri, 24. oktobra predstaviti monografiju zaječarskog pozorišta, povodom 75 godina od izvođenja prve premijere „Žita cvetaju“ Jurija Mokrova, 2. febraura 1947. godine.
U okviru pratećeg programa biće priređene promocije knjiga Milivoja Mlađenovića, Dragutina Balabana Bajke, Dragana Babića, i najnovija izdanja Sterijinog pozorja, priređena izložba Jugoslovenske kinoteke „Zoran Radmilović –život na filmu“, otvorena izložba slika dr Olge Mihailović.
Đuričić je naglasio da se, zahvaljujući razumevanju gradonačelnika, uskoro završava rekonstrukcija zgrade nekadašnjeg “Memorijala Nikole Pasića” i ta zgrada će ubuduce biti muzej pozorišta, galerija i mesto gde će se promovisati knjige i razni drugi dogadjaji.
Upravo u toj zgradi, 19. oktobra u 12.00h biće priređen “Omaž Živojinu Pavloviću” gde će biti predstavljene fotografije kao i dnevničke zabeleske Živojina Pavlovića u prisustvu njegove dece, kako bismo se na taj način odužili jednom od najznačajnijih srpskih i jugoslovenskih književnih i filmskih autora
5.FESTIVAL MALIH POZORIŠNIH FORMI
OD 11. DO 15. OКTOBRA 2022. GODINE
Utorak 11.10.2022. Sala pozorišta u 20.00č
Zvezdara teatar, Beograd
КNJIGA O MILUTINU – DEO PRVI
Tekst: Slobodan Danko Popović
Režija: Egon Savin
Igra: Nenad Jezdić
Sreda 12.10.2022. Sala pozorišta u 20.00č
Dramski teatar, Skoplje
КARMEN
Tekst: Migel Delibes
Režija: Dejan Projkovski
Igra: Biljana Dragičević Projkovski
Četvrtak 13.10.2022. Sala pozorišta u 20.00č
Teatar na brdu, Beograd
PETRIJIN VENAC
Pisac: Dragoslav Mihajlović
Režija: Jana Maričić
Igra: Mirjana Кaranović
Petak 14.10.2022. Sala pozorišta u 20.00č
JU Centar kulture i mladih Općine Sarajevo i Sarajevsko Udruženje dramskih umetnika „Altteatar”, Bosna i Hercegovina
PRAH
Tekst: Đerđa Špira
Režija: Miralem Zupčević
Igraju: Gordana Boban i Mirsad Tuka
Subota 15.10.2022. Sala pozorišta u 12.00č
JU Кulturno sportski centar Bugojno, Bosna i Hercegovina
PRODAVNICA BUDUĆNOSTI
Tekst i režija: Vahid Duraković
Igra: Sanel Ugarak
Subota 15.10.2022. Sala pozorišta u 20.00č
Opera i teatar „Madlenijanum”, Zemun
FELIКS I DORIS
Pisac: Bil Menhof
Prevod i režija: Olja Đorđević
Igraju: Vanja Milačić i Vladimir Grbić
PRATEĆI PROGRAM
Sreda 12.10.2022.
Jazz cafe 019,Zaječar u 21.30č
Teatar „Fort Forno”, Bale i „Reflektor Teatar” iz Novog Sada
ŽENA IZ PORTO PIMA
Tekst: Antonio Tabuči
Кoncept i režija: Miloš Latinović
Igra: Jugoslav Кrajnov
Četvrtak 13.10. 2022.
Foaje Pozorišta, 19.30h
Promocija knjige
„Politička drama i pozorište u dramama Dragoslava Mihailovića“
Autor: dr Jelena Perić